Sommar! (Elin)

Vilka trevliga dagar det har varit sen i tisdags! Tisdag jobbade jag bara till halv 2 och det var faktiskt riktigt trevligt på jobbet. Sen solade jag, var på stan och kollade på en bra film med Stina! I onsdags solade jag och Stina i Tybbleparken och åt ciabatta med kycklingröra. På kvällen var vi först hos Anki, sen på Pitchers och sen på Strömpis. Efter det tog vi sällskap med några till Max och eftersom vi köpte maxbox fick vi en varsin vattenpistol (den är jättegullig och ser ut som en pelikan. Jag kommer alltid ha den med i handväskan) och sen hade vi vattenkrig på Max tills kl 3.30. Inte bara vi utan folk vid alla bord inne på Max. Riktigt trevligt. Det kändes som morgon när vi gick hem eftersom det var så ljust ute. Idag åkte jag, Stina, Sara och Deniz ner och fixade interrailpassen. Sen köpte vi ciabatta och olika röror (Starka röror = living the dream, Ellerhur Stina?) och gick till stadsparken. Sen har vi legat där hela dagen och solat, planerat lite för resan och haft lite vattenkrig. Sen gick jag och Stina till stan igen och jag köpte ett par flipflop och ett par solglasögon för sammanlagt 100 kr! Ikväll ska jag nog kolla på film. Har laddat hem lite filmer som det känns som att man borde se, så att jag ska slippa att alltid känna mig så dum när folk frågar om jag har sett den och den filmen och jag aldrig har det (det är faktiskt sant!).

Förresten gjorde jag ett väldigt bra köp häromveckan. Köpte en knallgrön 70tals soffa för 50 kr. Det var ändå överpris eftersom tanten som jobbade på loppisen föreslog 10 kr. Tyvärr tycker alla utom jag att den är ful, men det brukar vara så, och det är ju ändå jag som ska ha den. Jag är iaf inte ensam om att ha en sån soffa. Var hemma hos en tant när jag jobbade häromdan som hade en likadan!


Ett citat:
Idag när vi låg och solade hade jag en handduk som det stod Winnie the Pooh på. När Sara såg det funderade hon en stund och sa sedan allvarligt: "Whiney Poo.. . ? Det betyder ju egentligen gnälligt bajs!".

Tänk på det!
Och använd solkräm!

Kommentarer
Postat av: sara

Hahaha ;)

2009-06-25 @ 21:44:07
URL: http://sarablabar.blogg.se/
Postat av: stina

Jepp haha leving the dream:D hahah

2009-06-26 @ 22:27:59
URL: http://stinaomkonst.blogg.se/
Postat av: Salla

Det ser ju bättre ut än det förra i alla fall, hah :D

2009-06-27 @ 11:22:58
URL: http://sallalightlemon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0