Trevligt! (Elin)

Jag tog lägenheten! Om en månad flyttar jag och då ska jag inreda! Eftersom jag inte har råd att köpa en soffa funderar jag på att ta mormor och morfars gamla bruna soffa i manchestertyg =) Det skulle faktiskt kunna bli snyggt om jag inreder rummet i orange och grönt kanske. Men helst skulle jag vilja ha den knallgröna soffan i Stinas korriddor, men hon vill inte låta mig sno den.

Igår på Nattas student så började vi prata lite gamla Karlsdals-minnen, bland annat om en gammal gubbe, som jag för konfidentialitetens skull kallar för Bernhard. Men egentligen heter han nåt som börjar på samma bokstav som fiskbullar. Här kommer tre små historier där Bernhard var inblandad:

Nr 1: Bernhard kom ut ur sitt hus och berättade att han var tvungen att mata hästarna (han hade dock inga hästar). Sen gick han in i huset igen och kom ut med en stor hink med vatten i ena handen och alla sina räkningar i andra handen. "Jag måste tvätta räkningarna" sa han och hällde allt vatten över sina räkningar.

Nr 2: Bernard skänkte bort alla sina kondomer eftersom han menade att "Dom är alldeles för små. Jag behöver extra-extra-extra-large".

Nr 3:
Bernhards granne, den ordentliga och ganska arga Gunnar (som egentligen heter något annat) gick förbi Bernhards hus och upptäckte att Bernhards tv stod utanför ytterdörren. Han knackade på och frågade Bernhard vad tv'n gjorde där och Bernhard svarade; "jo, du förstår, om man inte betalar tv-licens så ska man heller inte ha någon tv. Därför har jag ställt ut den". (Väldigt ärligt av Bernhard får jag lov att säga).




Imorgon blir det Hallsberg - Örebro - Karlskoga - Karlsdal. Trevligt =)

Kommentarer
Postat av: Anki

Bernard låter som en sund man;)....tvätta räkningar..tja, varför inte??

2009-06-13 @ 12:08:51
URL: http://lamasen.blogg.se/
Postat av: Petra

hahaha åh, "Bernhard"!

2009-06-14 @ 12:47:26
Postat av: salla

mejla mig lösen och inloggning så fixar jag designen.. KRAM! ([email protected])

2009-06-16 @ 13:03:58
URL: http://sallalightlemon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0