värdelöst

Ibland undrar vad det är jag vill uppnå med vissa saker egentligen. Det känns lite som att om någon skulle erbjuda mig en miljon kronor eller en liten sliten låda, så skulle jag ta lådan, bara för att. Eller om jag ville till Kiruna och det fanns en stor skylt som det stod Kiruna på så skulle jag ändå åka åt motsatt håll och ändå hoppas på att komma rätt. Jag lär mig nog aldrig. Men vad är det att lära sig egentligen?

Jag och Malin åt på Rosalis kl 15, och då var jag bra mätt. Men nu är jag bra hungrig får jag lov och säga, eftersom jag inte ätit nåt sen dess. Jag vet faktiskt inte varför. Jag vet inte varför jag är vaken heller. Gick upp kl 6 imorse så jag borde ju faktiskt sova. Ska kanske gå morgonpromenad kl 10 imorn också, hur nu det ska gå. Sen måste jag till stan också och fixa en grej. Jag skulle ju sy ikväll också! Typiskt!

Det enda positiva jag har att säga är att det var kul att träffa Malin och att jag köpt världens snyggaste svarta klänning på Myrorna. Det kommer bli den första klänningen någonsin som jag gillar (förutom den jag köpte på loppis i Karlskoga häromveckan). Jag ska fixa axelbanden på den imorn och ha den imorn kväll, för då ska jag ut vill jag lova.

Jag borde sluta bry mig så mycket om saker som inte är värda att bry sig om. Men det är inte så lätt. Ibland är det faktiskt lättare att bry sig om saker som man inte borde bry sig om, än att bry sig om saker som man faktiskt borde bry sig om. Konstigt. Det är värdelöst.


(ps: just nu kom den här låten på: "oh boy, vilket vackert väder!"  vilken ironi).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0