Nedräkning pågår

I fredags flyttade jag och satt inte stilla en sekund förrän när jag Stina och Sara gick och åt på kvällen. I lördags började jag jobba kl 7. Sen har jag jobbat lördag 7 - 21, söndag 7 - 21.30 och idag 7 - 21. På rasten mitt på dagarna och på kvällarna när jag kommit hem så har jag fixat i lägenheten. Men nu har jag fixat klart (men mamma eller Jonas jag tror ni har snott min hammare! Jag måste spika upp grejer!), och om 3,5 timmar slutar jag! Det ska jag fira med att sova, och sen har jag tre lediga dagar. Jag hoppas på grillning imorn, öl på onsdag och fashionpack på strömpis (om det är?) på torsdag.

Min arbetsmoral är ganska så låg just nu får jag lov att säga, eller jag anstränger mig i alla fall inte i onödan. Men det ska man inte tycker jag. I alla fall inte på arbetstid. Jag tror det är ärvt, och inte från min mamma. Just nu sitter jag hemma i min gröna soffa och äter filmjölk och lyssnar på heart of gold med Neil Young. Nu på eftermiddagen har jag gjort följande; sagt hej till två tanter, tömt en kateter, laddat en kaffebryggare, brett ett knäckebröd, åkt och handlat till mig själv och åkt hem. Men mellan halv sju och nio ska jag jobba. Och bara för att ni inte ska tro att jag smiter ifrån mitt ansvar så kan jag tala om att det faktiskt inte finns mer att göra just nu.

För övrigt har jag ett litet bekymmer med min soffa. Den är skitsnygg och passar jättebra i rummet. Dessutom är den riktigt skön. Jag somnade i den en liten stund förut. Problemet är att den luktar som en blandning mellan skumgummi och pepparkaka, och inte på ett bra sätt. Jag vet inte om jag inbillar mig men jag tycker jag känner lukten så fort jag öppnar dörren till lägenheten. Det luktar inte som hemma hos mig. Det borde ju gå att spraya den med nåt eller så? Tips emmotages gärna. Det kanske finns några husfruar som läser min blogg som vet hur man handskas med såna här problem.

Den här låten är så fin tycker jag. Och bra att vila till.




och denhär



Kommentarer
Postat av: Annica S

Hej! Jag är 35..så då räknas jag kanske tyvärr som husfru enligt vissa..men inte enligt mig själv;)Tänkte bara tipsa om din stinkande soffa. Det finns bra rengöringsmedel som man använder till bilklädslar, det fungerade för oss iaf..En slags tygtvätt helt enkelt.Ha en bra sommar, ses på uni nån gång i höst! Annica S

2009-07-20 @ 22:06:58
Postat av: Nathalie

prova yocoair, den är skitbra. Använde den på soffan katterna hade kissat på och det gick bort! Finns på skokanonen!

2009-07-20 @ 22:45:53
URL: http://nathaliegustavsson.blogg.se/
Postat av: Sara

Haha, jag tänkte också tipsa om yocoair som finns på skokanonen!! ;D They say its pretty good... men jag räknas inte som en hemmafru ;p

2009-07-20 @ 23:19:26
URL: http://sarablabar.blogg.se/
Postat av: sara

jag menade HUSfru :p

2009-07-20 @ 23:20:28
Postat av: Elin

nej, när man är 35 så är man inte husfru =) tack så mycket för tipsen, det ska jag prova med! =)

2009-07-20 @ 23:31:02
Postat av: Nathalie

Ja, de är bra :) väldigt trött bara, jobbar ju heltid nu under sommaren. Hur är det med dig? :)

2009-07-20 @ 23:38:51
URL: http://nathaliegustavsson.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Oj va roligt! Vart ska ni åka då? runt i europa eller? De sjunger på tillställningar, ibland på danser och så, sjunger mycket visor, dansband o så :) Inte min genre, men ändå kul att komma ut lite =)

2009-07-21 @ 23:25:10
URL: http://nathaliegustavsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0