Müsli!

Min nya favoriträtt. Jag äter faktiskt filmjölk och müsli 2 ggr om dan, och annan mat en gång.Och det är inte för att vara nyttig, utan för att det är så gott (och för att jag är lat och fattig). Om ni inte gillar Müsli; köp Axas guld frukt (alltså, det är müsli). Det är 46 % frukt i!

Nu har jag en liten paus på jobbet. Tog bilen idag och det är faktiskt rätt skönt. Fick den bästa kvällslistan också, så det är faktiskt rätt trevligt att jobba.

Idag har jag och Sara varit på stan och köpt presenter. Jag köpte en grej till mamma som fyller 50 år, och slog in det på ett väldigt hemligt sätt! Men jag måste köpa nåt mer imorn, det är så svårt att veta vad bara.

I helgen var det kul. Pitchers och o'learys på fredagen och statt på lördagen, och för första gången någonsin så var det riktigt riktigt kul på statt! Och på fredag är det fest igen. Bra =)

Om en vecka flyttar jag, och min gröna soffa :) Jag måste köpa gardiner, men jag vill ha en färg som inte är svart eller vit eller grön och som ändå inte skär sig mot soffan. Rosa borde väl passa till knallgrönt? Eller turkost.


Jag avslutar med ett citat som jag råkade höra när jag satt på bussen från Örebro till Karlskoga. Två tjejer satt och pratade och den ena berättade om några personer hon kände:
"Alltså dom är helt hjärndöda. Det märks att dom bor i Karlskoga om man säger så.. "

haha, smart att säga så på Karlskogabussen. Jag tycker faktiskt inte att det är riktigt så illa. Jag har tänkt på en sak. Om man kommer från en stor stad som Stockholm, Göteborg eller Malmö så skryter man jättemycket över sin stad och vill verkligen framhäva att man kommer därifrån. Men om man istället till exempel kommer från Karlskoga och någon frågar vart man kommer ifrån så känns det ibland som att man sagt någon roligt när man säger att man kommer därifrån. Och folk ler ofta och ser lite ut som att dom tycker synd om en, eller så drar dom något skämt om folk från Karlskoga. Fast jag kanske bara inbillar mig..

Nu ska jag jobba igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0